Boektrailer Grijs - jan. 2023
Bij Grijs maakte ik mijn 1e boektrailer (eigen mini-script)
Scenarioschrijven wil en doe ik al heel lang. Als hobby. Het eerste wat ik als 7-jarig meisje schreef, was een mini-scenario. Van jongs af aan kijk ik films of series die ik goed vind minstens 5 keer, om steeds weer nieuwe elementen te ontdekken. Ik houd het meest van scherpe dialogen en treffende details waarmee je heel veel kunt vertellen zonder woorden.
Door de jaren heen heb ik achter de schermen gewerkt aan deze schrijfdroom. Soms samen met ervaren schrijvers door schaduwscripts te schrijven voor een bestaande film of serie (o.a. SpangaS). Soms in mijn eentje, door zoveel mogelijk scenarioschrijfboeken te verslinden en door films te kijken met het script op schoot. Mijn grootste droom is een verfilming van een van mijn eigen jeugdboeken (waarvoor ik dan zelf het scenario heb geschreven).
Script Heerestraat & Rozenlaan en Boektrailer Grijs
Sinds 2020 ben ik bezig mijn YA-debuut Heerestraat & Rozenlaan om te vormen tot scenario. Dat heeft vele gedaantes gekend, van een ultrakort filmscript van 6 minuten via een telefilmscript van 30-45 minuten tot een serieplan dat ik heb uitgewerkt tijdens de cursus Filmscenario aan de Scenariovakschool onder begeleiding van Ernie Tee (najaar 2021). Het resultaat: een treatment van 9 afleveringen & 1 aflevering van 25 min. En nu tijd voor de volgende stap…
Bij mijn nieuwste jeugdboek Grijs (25-1-23) heb ik mijn 1e boektrailer gemaakt. Ik bedacht zelf het mini-script (1 min.) en realiseerde het samen met filmmaker Daan van Paridon.
Pilotproject Lezen in beeld met Het zusje van
I.s.m. Filmhub Midden ben ik betrokken bij het pilotproject Lezen in Beeld, waarbij leerlingen scènes uit mijn boek Het zusje van onder begeleiding verfilmen. Een fantastische cross-over tussen boek & film. Ik geef 1 of 2 lessen over mijn boek & scenarioschrijven en geef feedback op de 1e versies scripts. Aan het einde ben ik aanwezig bij de première. Deze pilot draait in voorjaar 2023 in Flevoland (Lelystad en Almere).